Gå direkt till innehåll
Hem / Case / Livsaptit
livsaptit-hero

Livsaptit

Livsaptit - Måltidsabonnemang för äldre

Livsaptit är ett företag som genom ett måltidsabonnemang erbjuder dagliga måltider som syftar till att öka matlusten och etablera goda matvanor hos äldre.

Vi har tillsammans med Livsaptit tagit fram en branding för varumärket innehållande färg, form, logotyp, bildspråk och tonalitet. En SEO plan och strategi har tagits fram med fokus på konvertering. Utifrån detta har en responsiv hemsida tagits fram med fokus på enkel navigering och tydlighet.

livsaptit-web

En hälsosam och trivsam ålderdom

När vi åldras förändras både våra sinnen och livssituationer, vilket ibland kan göra det svårt att hitta energi och motivation att laga näringsrik och god mat. Livsaptit erbjuder därför äldre personer hemleverans av vällagad mat som både smakar och gör gott, för såväl kroppen som själen.

Genom ett abonnemang från Livsaptit kan du få regelbundna leveranser av näringsrika måltider som främjar matglädje och goda matvanor, med målet att bidra till en hälsosam och trivsam ålderdom.

 

Ny grafisk profil och logotyp

Tillsammans har vi tagit fram en grafisk profil för Livsaptit. Under brandingen tog logotyp, typografi, färger, bildmanér och webbdesign fram. Allt levereras i en komplett brandbook till kunden. För Livsaptit har värdegrunden "det en självklarhet alla har rätt till en värdig och hälsosam ålderdom" legat som genomgående grund för projektet. Målgruppen i fokus är äldre personer samt anhöriga.

Grafisk identitet

Valet av färgprofil och typsnitt är en avgörande del av en företagsidentitet och påverkar hur ett varumärke uppfattas. Det handlar om att skapa en balans mellan estetik, funktionalitet och varumärkets tonalitet. Vi ser alltid till att typsnitten och färgerna är optimerat för digitalt och är lättläst på olika skärmar, då tillgänglighet och responsivitet ligger i fokus. På så vis kan vi garantera att varumärkets budskap når ut tydligt, oavsett plattform.

Mönster

Vid bildskapande strävar vi alltid efter att bibehålla en enhetlig stil för att åstadkomma den mest effektiva visuella representationen av varumärket. För Livsaptit vill vi framhäva känslan av att avnjuta en varm, god måltid hemma. Känslan av "hemmalagat", "husmanskort", "rustikt" och "rutiga dukar" har därför varit genomgående i projektet.

Bildspråk

För Livsaptit är det viktigt att höja statusen på den äldre människan i samhället. Därför vill vi placera den äldre människan i samma typ av bildspråk och bildliga sammanhang som man normalt sett ser yngre personer och medelålders personer i. Livsaptit vill uppmana och inspirera till att leva och må bra.

Enkelt att hitta allt man behöver

Från första besöket på hemsidan ska det vara enkelt att anmäla sig samt att nå den information som eftersökts. Vi har tillsammans genomfört genomarbetat UX / UI arbete för att nå en tydligt och enkel navigering på hemsidan.

Responsiv design

Hemsidan är optimerad för en responsiv design med mobil först i åtanke då hemsidan besöks främst från mobilläge. Pigment ser alltid till att besökaren får en optimal användarupplevelse oavsett om hemsidan visas på en dator, surfplatta eller mobiltelefon.
webbyra-stockholm-personal-sergio

Vill ni också jobba med proffs?

Sergio vill gärna träffa dig isåfall.
Ring honom på 070-953 53 99, eller maila sergio@pigment.se

Skip to navigation