Klimakteriequizet – ett helhetsgrepp för att lyfta kvinnors hälsa
Sedan 2022 har vi ett samarbete med RFSU. Till en början vi fram en ny, modern hemsida där UX & UI-design, frontendutveckling och integrering av flerspråksval ingick. Sedan dess fortlöper samarbetet och vi har nu fått vara med och utveckla en framgångsrik kampanj som RFSU driver, i samband med lanseringen av ny produktserie: FemCare Menopause.
I uppdraget ingick det att bygga ett digitalt självskattningstest där man kan får svar på om man eventuellt befinner sig i klimakteriet. Testet har idag använts av över över 80.000 personer.

RFSU utmanar normer och stärker kvinnor i klimakteriet via prisbelönt kampanj
RFSU lanserade FemCare Menopause i samband med kampanjen The New Period för att bryta stigmat kring klimakteriet och lyfta fram det som en positiv livsfas. Tillhörande lanseringen tog vi fram ett självskattningstest för klimakteriet åt RFSU. Quizet är ett digitalt verktyg som hjälper dig att få en indikation på om du befinner dig i förklimakteriet, är mitt i klimakteriet eller har genomgått det.

Klimakteriequizet
Frågorna är utvecklade i samarbete med läkare och syftar till att öka kunskapen om klimakteriet samt ge vägledning om när egenvård kan vara tillräcklig eller när det är lämpligt att söka medicinsk rådgivning.

Användarvänlighet
Över 80.000 personer har genomfört testet


Resultatet

Responsiv design

Vill ni också jobba med proffs?
Sergio vill gärna träffa dig isåfall.
Ring honom på 070-953 53 99, eller maila sergio@pigment.se